23 Mayıs 2009 Cumartesi

Naçizane fikrimdir, lütfen izleyin...



Daha önce izlememek benim ayıbım belki ama zararın neresinden dönsem kardır. Sunay Akın'ın tek kişilik gösterisi "Sunay Bey Tarihi" ni izledim. Popüler gösteriler veya oyunlar arasında pek değil sanırım, her yerde reklamı da yok ama ben bayıldım.

Sunay Akın'ı öteden beri beğenirim. Televizyon programını çok fazla takip edemiyorum, rastlarsam konuşulan konular beni ilgilendirirse izliyorum. Ama Sunay Akın'ın şiirlerini, gazete yazılarını severim.

"Beceriksiz" şiirinden şu bölüm gibi:
...
Kabuğunu koparmadan
Ne bir elmayı soyabildim
Ne de iyileştirebildim bir yaramı
Ama karşıma çıkınca
Kızmadım hiç elma kurduna
Bendim çünkü bıçağı saplayan
Onun yurduna...
...



Ve kısmet bu güne imiş. Sunay Akın' ı bu kez sahnede izledim. Tarihe farklı bakışı ve yakaladığı ayrıntılarla oluşturduğu kısa hikayeleri paylaştığı oyuna bayıldım. Farklı hikayelerinin hepsi tarihsel gerçekleri temel alıyor; ve kendi deyimiyle "yazılmamış tarihi" anlatıyor.

Hepsi birbirinden çok ayrı görünen insanların, hayatın bir yerinde kesişen hikayeleri çok etkileyiciydi. Sunay Akın'ın ne kadar büyük bir araştırmacı olduğunu anladım. Öyle ayrıntıları araştırmış ki, izleyince gerçek olamaz diyorsunuz. Aramızdan birinin yaşanmışlıklara ve tarihe bu kadar saygılı olduğunu görmek bana çok iyi geldi.



Naçizane fikrimdir, lütfen izleyin.

MARTI

Her vapur dumanının ardına
Yüreği sıcak
Bir insan sanıp takılırken
Tüyleri ıslanan bir martı olduğumu
Hem azarlayan
Hem de sırtıma havlu koyan anneme anlatamam...
...
Sunay Akın

2 yorum:

  1. ne kadar güzel harika sizin adınıza sevindim sunay akını izlemenize inşallah bizede nasip olur izlemek oonu dinlemek harika bir duygu anlatım tarzı dediğiniz gibi araştırmaları geçenlerde oğlu vardı ebruli programında o da tiyatro yapıyormuş sesleri ne kadar benziyordu anlatamam oyuncak müzesi de harika bir yer orayıda gezmediyseniz tavsiye ederim hemşehrimle gurur duyuyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Olá
    Adorei os teus trabalhos
    Bjs
    Ana

    YanıtlaSil