16 Ekim 2014 Perşembe

Saçaklama Tekniği


En son yazımda gittiğim Kırkyama festivalini yazmıştım. Orada bazı çalışmalar ve teknikler diğerlerinden daha fazla ilgimi çekti. Sevgili Özhan Devrim Abat'ın sergilediği 'saçaklama tekniği" işlere bayıldım. Ve hemen nasıl yapılacağını araştırdım.

Süheyla Gül Hanımefendinin "Derya'nın  Dünyası" programında bu tekniği anlattığı bir video buldum. Bu anlatımdan öğrendiklerimi ve uygulamamı sizlerle paylaşmak istiyorum. Şunu hemen belirteyim; ben bu konuda uzman değilim sadece öğrendiklerimi paylaşıyorum. Hatam olabilir, olursa affediniz :)


İlk resim uygulamanın son hali. Daha sonraki resimlerde aşamaları teker teker fotoğraflayıp anlatmaya çalıştım.


Önce zemini oluşturacak kumaşlarımızı yerleştiriyoruz. İşin tamamının 4 kat kumaştan oluşması gerekiyor. Önemli ayrıntılardan biri en alta yerleştirilecek kumaşın diğerlerinden biraz daha büyük olması.


İlk iş olarak en alta konacak kumaşımıza  makine dikişimize kılavuzluk edecek çizgileri çiziyoruz. Ortadan çapraz köşeleri birleştirdiğimiz çizgi ile başlıyoruz.


Yaklaşık 1 cm. aralıklarla, bu çizginin önce bir tarafını sonra diğer tarafını çiziyoruz.


Çizme işi tamamlandı.


Kumaşın çizgili tarafını en altta bırakarak diğer üç kat kumaşı üzerine koyuyoruz. Ben bu aşamada krem rengi amerikan kumaş kullandım. Bu kumaşların üzerine tek renk bir kumaş koyabileceğimiz gibi manzara çalışması da yapabiliyoruz.


Ben basit bir manzara çalışması yapmaya çalıştım. Mavi kumaş gökyüzü.


İki ton yeşil kumaşı da dağ olarak düşündüm. Kumaşları yerleştirirken yaklaşık 1 cm. birbirinin üzerine yerleştirmeye dikkat ediyoruz. Bu resimde yerleştirdiğim kumaşlar benim çalışmamın dördüncü katı oluyor.


Ben gökyüzüne iki bulut ve güneş  de koydum.


Bu aşamada bütün kumaşları sabitlemek amacıyla teyelliyoruz.


İşimiz bu hale geldiğinde makine çekme aşamasına hazır demektir.


Makine çekmeye ilk çizdiğimiz orta çizgiden başlıyoruz.


Çizginin önce üst sonra da alt tarafını makinede dikiyoruz.


Makine dikişleri tamamlandı.


Ön yüzümüz işte böyle görünüyor.


Bu aşamada saçaklama için gereken işlemi yapıyoruz; yani kesme işlemini.


Makine dikişi ile oluşan kanalların ortasından kesiyoruz.


Kesiyoruz...


Kesiyoruz...


Parmaklarımız biraz acıyor...


Ve kesme işi tamamlandı.


Çizdiğimiz, diktiğimiz ve kestiğimiz işimizi şimdi de çamaşır makinasına atıyoruz. Ben soğuk su ile yıkadım; renkleri korumak için.


İşte sonuç. Manzaram saçaklandı. Kat kat koyulan kumaşlar saçaklandığında alttaki kumaşlar ortaya çıkıyor. Oluşturduğumuz yeni kumaş kalın ve dokulu bir hal alıyor. Çanta ve yastık için mükemmel bir "yeni kumaş" oluşuyor.  Bu yeni kumaşın üzerine aplike de yapılabilir.

Ben bu manzaradan çanta yapmayı planlıyorum. Çanta olmasını beklemeden sizlerle paylaşıyorum. Bitsin yine paylaşırım.

Herkese sevgilerimi gönderiyorum.

10 yorum:

  1. Çok güzel olmuş. Yeni bişey öğrenmiş oldum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık Ds ciğim.. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, sevgilerimi yolluyorum.

      Sil
  3. Merhaba yaptıklarınızı çok beğeniyorum ama izleyiciler kısmı hata veriyor sizi izleyemiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, öncelikle teşekkür ederim. hata ile hemen ilgileniyorum. sevgiler.

      Sil
  4. ama bu süper bir şey bayıldım.
    bitmiş çanta halini görünce baktımmm baktımmm acaba nasıl bir şey bu deyip sayfayı altlara çekince bir solukta okudum. süper bir teknik. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel anlatmişsiniz, Istanbul'a dönüp makinama kavuştuğumda yapilacak listesine aldım

    YanıtlaSil
  6. Cok guzel anlatmissniz.uc kat beyaz,4.. kata manzara kumasi koydunuz.devamini bekliyoruz

    YanıtlaSil
  7. İlk kez böyle bir teknikle karşılaştım ve çok beğendim. Çok da guzel anlatmışsınız.

    YanıtlaSil