1 Mayıs 2009 Cuma

Ağaçlı, Koyunlu....Yatak Örtüsü




Sonunda bitti. Nette bu koyunları gördüğümde yapmam lazım! dedim. Bu tasarım en çok bebeklere olur diye düşünerek bebek yatak örtüsü olarak hazırladım. Fotoğraflarda örtüyü yerde çektim. Bebek yatağı olsa daha güzel görüntü verebilir. Fakat benimkiler artık büyüdü, evde bebek yatağı yok.



Bu macera kare şeklinde kestiğim kumaşları tek tek kartonlara teyelleyerek başladı. Yatak örtüsünün tamamını elde yaptım.




Kartona sarılan kare parçaları birbirine ekledikten sonra oluşan zemine koyunları ve ağacı aplike ettim. Ağacı aplike ederken alt kısmına elyaf koydum. Üzerine birkaç tane düğme dikerek meyva varmış gibi bir efekt vermeye çalıştım.

Bu kısım tamamlandıktan sonra kiremit rengi kumaşla ince bir bordür yaptım. En dış kısma ise sarı kumaşla daha kalın bir bordür hazırladım. Bu bordürün köşelerine ağacın kumaşı ile birer kare parça aplike ettim, üzerine birer düğme diktim.



Bundan sonra altına elyaf ve astarını koyup kenarlarını dikerek yatak örtüsünün dikme işlemi tamamlandı. Veee... yorganlama aşaması başladı. Yorganlama şablonu ve uçan kalem yardımıyla yorganlama motifini örtüye çizdim. Çengelli iğnelerle bütün katları birbirine tutturup yorganlamaya başladım. Bunun için Gütermann yorganlama ipliklerini kullanıyorum.



Yorganlama tamamlanırken kalemle çizilen çizgiler uçuyor, sadece dikiş izleri kalıyor. Aşağıda yorganlanmış bordürden bir görüntü var.



Koyunların ayaklarını nakış iplikleri ile işleyip onları da yorganladım.


Bitirmem yaklaşık bir ayımı aldı. Araya ufak tefek işler, ev işleri de girince süre biraz uzuyor tabii ama yine de kapsamlı bir iş olduğunu kabul etmek gerek.

Tamamlanmış hali işte bu... Yastığı da var. İlk resimde görülüyor. Yastığına aplike yapmadım, sade halde daha iyi olduğunu düşündüm. Bende bebek olmadığı için bunu dükkan'a koyacağım.

15 yorum:

  1. sağol kubra zeynep, sen de muhteşemsin.

    YanıtlaSil
  2. hayranım sana ..bu ipleri ve uçan kalemi nerelerde bulabiliriz ..ben bu konulara çok meraklıyım ama çok ta acemiyim ..bu yazında anlattığın kartonları hangi aşamada çıkatıyoruz??..sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim kelebek. malzemeler hobi malzemesi satan yerlerde veya tuhafiyelerde var. Bildiğimiz iplikler de kullanılabilir. Ama yorganlamada bu sözettiğim iplik biraz daha kalın olduğu için kolaylık sağlıyor. kartonları, kartonlu parçaları birbirine birleştirdikten sonra çıkartıyoruz. En kısa zamanda resimleyerek anlatmaya çalışırım. sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. canım diyecek fazla kelime bulamıyorum.. müthişsin:))

    YanıtlaSil
  5. gerçekten çok güzel bir örtü olmuş...elde kırkyama, en çok öğrenmek istediğim işlerden biri...yapanlara da hayranım...ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  6. selmacım, hobilerim ve ben çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize saglik. Gercekten cok cici olmus.. Okadar merakliyim ki bende patchwork yapmaya ama o sabri goremiyorum kendimde. Baslamak cesaret , bitirmek yurek istiyor. Birazcik anlasam dikis isinden belki kucuk objelerle baslayabilirim canta - yastik gibi..Ama nasil baslayacagimi bile bilmiyorum. Kelebeginde dedigi gibi kartonu nezaman cikaricaz, yorganlamayi nasil yapicaz hiic bir fikrim yok. Ben en iyisi seyredip imreneyim boyle uzaktan uzaktan. :)

    YanıtlaSil
  8. Tek kelimeyle enfes bir örtü olmuş.Büyük işler sizin işler.Her baba yiğidin harcı değil vallahi.

    YanıtlaSil
  9. harika olmuş. ikizlere göre bir şeyler var mı?

    YanıtlaSil
  10. harika olmuş yorganlama şablonunu nerden bulabilirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık şahane olmuş

    YanıtlaSil
  12. Elinize saglik dikis dikmek icin makinanin sart olmadigini anladim bu bana ilham verdi

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık çok güzel olmuş.yalnız elde kırkyama çok ağır iş ben makinede yapıyorum. ama sabrınızdan dolayı sizi tebrik ediyorum .selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil