16 Mayıs 2009 Cumartesi

Altıgen Çiçekli Örtü

Yaz geldi. Yaşasın! İki gün içinde havalar ısındı ve yaz geldi. Çok mutluyum, çünkü yaz mevsimini sevenlerdenim. Sıcaktan falan hiç şikayet etmem. Yaz beni neşelendirir, heyecanlandırır. Beni bir de patchwork heyecanlandırır. Bakın, bu örtü de yaz çiçeklerini hatırlatmıyor mu?



Patchwork'ün klasik çalışmalarından biridir, altıgen parçalar. Altıgenlerle çok farklı şekiller oluşturulabilir. Ben bu örtüde altıgenlerle oluşturduğum çiçekleri ortaya çıkartmak için etraflarını bej rengi altıgenlerle belirledim. Aralarına farklı renk koymadan da çiçekler birleştirilip bir örtü oluşturulabilir. İnanın o da çok şık olur.



Örtümü yine kağıtlı patchwork tekniği ile hazırladım. Kağıtlı çalışmalar çok düzgün oluyor. Ben de düzen hastası bir oğlak burcu olduğum için genellikle bu tekniği tercih ediyorum.Kırmızı çiçeklerimi bordo ve kırmızı tondaki kumaşlarla oluşturdum.



Ortada oluşan bej renkli çiçeği de yorganlayarak belirginleştirdim. Kırmızı çiçekleri de yorganlamaktan geri kalmadım.

Masa örtüsü de olur, koltuk şalı da... Bence bu çiçekler her yere yakışır.

16 yorum:

  1. bede şimdi pc.den kırkyama örnekleri arıyordum tasdüfün bu kadaro yani
    çok güzel olmuş ben bunu makinede diksem nasıl olur acaba
    gerçi bunun özelliği elde dikilmesi ama makineylede dikilebilrmi

    YanıtlaSil
  2. Ayliz'cim altıgenleri makinada dikmek zor olabilir. Ama deneyebilirsin. Ben makinada zorlanıyorum. elde daha düzgün oluyor. Bir de makinaya bağlı kalmıyorsun, elde küçük parçalar halinde her yerde daha rahat yapılıyor. kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  3. benim de patchworkde sevdiğim tekniklerden biri bu model çok şık olmuş emeğine sağlık kalmış parçalarımdan ara ara altıgen yapıp bırakıyorum daha ne yapacağıma karar vermedim sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. çok çok güzel olmuş. bayılırım patchworklara.

    YanıtlaSil
  5. Harika olmuş, ellerine sağlık. Renk seçimin mükemmel. Çok da düzgün çalışmışsın canım, bayıldım. Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  6. Elinize ve emeğinize sağlık,çok güzel ve çok şık görünüyor..Bayağı zahmetli o zaman elde yapıldığı için..Tabii ki bu benim için geçerli.
    Güzel sağlıklı ve neşeli bir hafta sonu geçirmenizi dilerim..

    YanıtlaSil
  7. Saniye teşekkür ederim. Ne iyi fikir altıgen yapıp kenara atmak. harikasın.
    Teşekkür ederim ada ve deniz.
    Begonvilli ev kırmızı ve bordo tonları benim favorim. Kağıtlı çalışınca gerçekten çok düzgün oluyor. Yorumun için teşekkürler.
    Mehbup, elde yapmak çok zevkli sadece zaman alıyor. ben de sana iyi haftasonları dilerim.

    YanıtlaSil
  8. günaydın ..yine ne güzel işler yapmışsın öyle ..dün bende karelikağıda altıgenler çizmiştim ..bu modelde çok güzel bir örnek ..ben şimdilik kareleri bitirmeye uğraşıyorum ..ellerine sağlık ..goglenin görsellerinde bir dolu modelin var haberin varmı ..senin imzandan tanıdım çok meşhursun ;)

    YanıtlaSil
  9. sana da günaydın.teşekkür ederim kelebek'cim. Senin kareleri gördüm, yorum yazdım.çok güzel oluyorlar. meşhur olduğumusenden duydum, haberim bile yok.şimdi bir bakayım. sabah sabah güzel haberler verdin. sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. ne güzel olmuş ellerinize sağlık makinem olsaydı eminim kırk yama yapmadan duramazdın ahh ahh :)

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık valla. ben hiç anlamadıgım için muhteşem geliyor hep böyle şeyler

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuş arkadaşım.renklerde harika olmuş. benim favorim bu renkler.cıvıl cıvıl...

    YanıtlaSil
  13. merhaba, ben kendim hic yapmadim ama annemi izlerken bayiliyorum... sevgiler, medinem

    YanıtlaSil
  14. http://belguzaranne.blogspot.com21 Mayıs 2009 11:34

    merhaba kırk yamalar çok sık olmuş elıne sağlık

    YanıtlaSil