15 Haziran 2012 Cuma

Mutfaktaki biberler



Mutfağım için yaptığım biberleri taze taze sizlerle paylaşıyorum. Fikir annesi yani projenin ilk sahibi Ülkü Hanım. Arkadaşım Asuman'ın yakın arkadaşı. Kendisi yaptığı biberlerin fotoğrafını Asuman'a gösterince olanlar oldu.



Hemen biberlerden birer demet yapıldı. Ülkü Hanım'da benim biberlerimi ilk kez buradan görüyor. Umarım bana kızmaz. Ben güzel bir fikir gördüm mü yapmadan duramıyorum. Kendisine sormadan yaptım. Bu güzel fikir için O'na buradan teşekkür ederim.



Ben biberler için orjinallerine yakın olsun diye kırmızı ve yeşil renkli kumaşlar kullandım. Sap kısımlarını yeşil keçe ile yaptım. Doğal bir ipe dizdim. Mutfağıma astım.



Kumaşları verev olarak üçgen kesip makina çektim. İçlerini boncuk elyafla doldurup tepesinden büzerek diktim.



En son keçeden kestiğim dikdörtgen parçayı yuvarladım, bu sap oldu. Bir de yine aynı keçeden ortası delik bir yıldız kestim. Bunları biberin tepesine diktim.



Mutfağımda IKEA'dan aldığım bir raf sistemi var. Onun köşesine astım. Rengarenk, cıvıl cıvıl oldu.



Dikmesi çok kolay ama doldurmak biraz uğraştırıyor. Biberin incecik uçlarına elyafı yerleştirebilmek için pek çok yöntem denedim. Sonunda tığla uçtan elyafı çekerek doldurdum.



Mutfak paylaşımına başlamışken sizlere ilk yaptığım ve mutfağımda asılı duran duvar panomu da göstereceğim. O da bundan sonraki yazımın konusu.

Herkese neşe ve mutluluk diliyorum, sevgilerimle birlikte...

49 yorum:

  1. Bayıldım bu biberlere:) Çok sevimli olmuşlar, yakmaz bence bu biberler:) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzeller :) Kumaşları da öyle. Hem fikir sahibinin hem de sizin ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzeller! Bayıldım! Sizin ve fikir sahibinin izniyle bu biberlerden ben de yapmak isterim...

    YanıtlaSil
  4. çok ilginç bir fikir, çok güzel olmuş emeğine sağlık canm

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Çok hoş,olmuşlar bayıldım.. SEVGİLER!

    YanıtlaSil
  7. harika olmuş,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Çok ciciiiii :)
    Bayıldım ben bunlara, daha şişkolarını Brezilya sitelerinde görüp arşivime almıştım da bir türlü kısmet olmamıştı, ama bunlar tam sivri biber, çok ciciler yaaa, ellerine sağlııık :)
    Duvar panonu merak ettiiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Banuca. Yapımı doldurmak dışında çok keyifliydi. Bence sizin eve çok yakışır. tarzınıza çok uygun.Duvar panosu da çok yakında karşınızda.

      Sil
  9. Bayıldım, bayıldım, ay dikiş bilmediğim için her seferinde kendime çok kızıyorum ya.. Ülkü Hanım'ın da senin de ellerine sağlık...Gene kendimden geçtim valla. Alıp hatur hutur yiyesim geldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Funda, o kadar canlı diyorsun yani... :)

      Sil
  10. Gerçekten blogu takip ettiğim günden beri canla değişik örneklerle karşılaşıyorum.Ellerinize emeğinize ve zevkinize sağlık.Dikiş,örgü ve mutfak bir bağımlısı biri olarak peşinizdeyim :)))sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  11. Çok memnun oldum Hande. Güzel paylaşımlara o zaman...

    YanıtlaSil
  12. Bayıldım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Harika, capcanlılar. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. çok güzeller bayıldım :) ben yapmaya çalışsam dolmalık biber olurlar herhalde :) ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, dolmalık biber de olur, neden olmasın:)

      Sil
  15. ayy bayılllldım bunlar ne kadar şirinler...ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  16. çok sevimli ve dekoratifler.. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  17. biberler çok acı değilse alabilirim bende:) ellerinize sağlık.

    Görüşmek üzere
    http://www.bakbuharika.blogspot.com
    http://www.facebook.com/harikadekorasyon

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende acı biber olur mu? tatlı tabii ki. sevgiler.

      Sil
  18. Bu biberlere bayıdım ben..
    Nekadar da güzel olmuşlar böyle...
    Muhteşem bir fikir,ellerine sağlık tatlım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. tek kelimeyle harikalar,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Biberlere yandım bittim..nasıl yapılır acaba?..sahur hazırlığım var postu okuyamıyorum..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay yapımı, yardım isterseniz hemen...

      Sil
  21. sivri biber genelde acı olur ama bunlar çok tatlı olmuşlar :)) uğraştırdıkları belli oluyo emeğinize sağlık... bloğunuzda çok güzelmiş bu arada...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz xmadame, teşekkür ederim.

      Sil
    2. Merhaba Dilek hanım, yeni farkettim biberleri. Hiç kızmadım, çok güzel olmuşlar güle güle kullanın.

      Sil
    3. Teşekkür ederim Ülkü Hanım. Bu arada blog hayırlı olsun.Güzel işlerinizi görme fırsatı oldu. sevgiler.

      Sil
  22. Harika!!! Bayıldım bu şirin biberlere. Pinterest'te paylaşacapm:)Tıklanınca sayfanız açılacak.

    YanıtlaSil
  23. çoooooooook güzell olmuşşşşşş bayıldımm
    buhakkak yapmalıyım yeni evimee:)
    keşke kalıbınıda yayınlasaydın..
    olsun dert deil netten bulurum olmadı çizerim uydururum
    ama fikre bayıldımm
    harikaaa bişi..
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cicileydi, kalıbı yok. Kumaşı biberin boyunda, eni de yaklaşık 10-12 cm. eninde dikdörtgen şeklinde kestim. Uzun kenarı üst üste gelecek şekilde ortadan katladım. karşılıklı köşelerinden diktim. sanki bir üçgen oluşturuyormuş gibi. umarım bu tarifin yardımı olur.

      Sil
  24. Bunlara da bayıldım:)) Çok şey kaçırmışım blogları gezmeyeli:( Hep Facebook yüzünden:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bazen fırsat bulamıyorum. haklısınız facebook biraz daha hızlı paylaşım sağlıyor. Aynı isimle orada da varım, görüşmek üzere.

      Sil