16 Mayıs 2009 Cumartesi

Kırkyama'cılara Kolay bir Yöntem

Herkese merhabalar! Şimdiye kadar sizlerle hep yaptığım el işlerimi paylaştım. Nasıl yaptığım hakkında bilgi vermeye çalıştım. Amacım ilgilenen arkadaşlara farklı bir fikir verebilmekti.


Bugün blogcu arkadaşlarımdan biri ilk patchwork denemesini bizlerle paylaşmış. Çok da güzel bir deneme olmuş. O'nun çalışmasını incelerken, yaptığı blokun kolay yapılabilmesi için bildiğim bir yöntem aklıma geldi. Bu yöntemi sizlerle paylaşmak istedim. Bu yöntem makina ile çalışmada uygulanabiliyor. Mutlaka bilenler vardır; ama bilmeyenlere benden bir katkı olsun.


Aşağıdaki gibi bir blok yapmak için yapılacak temel iş, iki üçgenle bir kare oluşturmak. Bir sarı ile bir turuncu üçgenden oluşan küçük karelerle oluşuyor bu blok.





Şimdi bu küçük kareleri oluşturmak için ne yaptığımıza gelelim. Bunu gösteren bir şemayı aşağıya çizmeye çalıştım. Farklı renkteki iki kare parçayı ön yüzleri birbirine bakacak şekilde üst üste koyuyoruz. (Alttaki resimde mavi ve sarı renkli kareler) Sonra şemada gösterdiğim gibi; önce köşeden köşeye bir çizgi çiziyoruz.(Kırmızı çizgi) Sonra bu çizginin yarım santim sağından ve solundan iki çizgi daha çiziyoruz; ve bu çizgilerden makina çekiyoruz. En son da ortadaki kırmızı çizgiden kesiyoruz. Böylece elimizde iki renkli, iki ayrı kare oluyor.




Bu karelerle pekçok modelde blok oluşturulabilir. Ben iki tane örnek seçtim. Umarım sizlere çalışmalarınızda faydası olur.

13 yorum:

  1. aaa çok kolaymış gerçektende yardımın v ilgin içinde çok ama çok teşekkürlere diyorum sana.bilmemek ayıp değilya işte öğrenmeye çalışıyorum.elimdeki parçaları bu şekilde değerlendirmek için kolay biryöntem.gerçi bugün dikerken epeyde zormuşaman kalsın ben yapmayayaım dedim ama bu yöntemle iş biraz daha kolaylaşıyor

    bir kez daha teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim Ayliz'cim. Bu yöntemle hem kolay hemde çok düzgün oluyor. Faydam olmuşsa ne mutlu bana...

    YanıtlaSil
  3. fayde ne demek ben vazgeçmek üzereyken desteğinleyeniden baalayacağım daha ne olsun
    benim için böyle bir çalışma hazırlamandatahmin edemeyeceğin kadar beni çok ama çok mutlu etti

    YanıtlaSil
  4. Gönlünce geçireceğin bir haftaya başlaman dileğiyle arkadaşım.Yüreğinden sevgi hiç eksik olmasın.

    YanıtlaSil
  5. nekadar kolay yöntemler geliştirilsede sonuçta uğraş gerektiren bir iş. çok da güzel şeyler ortaya çıkıyor gerçekten.

    bu arada şimdiden gençlik ve spor bayramınızı kutlarım.

    YanıtlaSil
  6. ben bu konuya gelmemişim henüz demek ki,baktım baktım bişey anlamadım:)))

    YanıtlaSil
  7. http://belguzaranne.blogspot.com20 Mayıs 2009 15:30

    merhaba canım eskıye dönüş çok zarıf olmuşlar elınıze sağlık

    YanıtlaSil
  8. sen böyle püf lerini anlatmaya devam et benim için çok faydası oluyor..ben uzunyoldan yapıyorum ve böyle bilgiler işimi kolaylaştırıyor ...teşekkürler ..

    YanıtlaSil
  9. selam canim elyaf ve astarini dikmek icin makinede kullanabilirmiyiz yada elde dikmek dahami kolay ve el de dikmek ne kadar saglam?

    YanıtlaSil
  10. hobicik ben genelde çalışmamı elde yapıyorum. Ama elyafı ve astarı özellikle büyük işlerde ben de makina ile dikiyorum. zamandan tasarruf sağlıyor. ama asıl patchwork motifini ben elde yapıyorum. bu yazıdaki yöntem bildiğim ama uygulamadığım bir kolaylık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. merhaba blogunuzu tesadüfen buldum ve çok mutlu oldum, çünkü günlerdir böyle bir site arıyordum.
    Bende örgü dantel ve kanaviçe ile boş zamanlarımı değerlendirmeye çalışıyorum.İzmir'de oturuyorum ve kırkyama kursu aradım bulamadım çok öğrenmek istiyorum.
    Ellerinize sağlık
    Selamlar
    Çiğdem Yazıcı

    YanıtlaSil
  12. merhaba çok güzel işleriniz var bende 1 sene kırkyama kursuna gittim. çok seviyorum yapmayıda elde dikiş makinadansa daha kolay geliyor bana.bende yaptıklarımı beyazsepetim.blogspot.com da paylaşıyorum beklerim sizide takip etmeye başladım.kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  13. merhabalar,kaça kaç cm kesiliyor kumaşlar acaba?

    YanıtlaSil