28 Eylül 2010 Salı

Ben bu kareleri birleştirmeyi çok seviyorum...



Rengarenk karelerle uğraşmayı gerçekten çok seviyorum. Daha önce de karelerle oluşan pek çok iş yaptım. Örneğin koyunlarla süslediğim bu yorgan, yatak örtüm, defter kaplarım , buradaki kız bebek yorganı gibi... Bunlar en son karelerim.



Bu da küçük bir yorgan. Bebek yorganı olabileceği gibi koltuk şalı olarak da kullanılıyor. En azından ben öyle kullanıyorum. Ne yapayım bebek kalmadı artık çocuklar büyüdü. Örtüleri değerlendirmek lazım.



Kareleri rengarenk kumaşlarla hazırlıyorum. Boş kaldıkça, ya da bir yerlere giderken yanıma birkaç renkli kumaş karesi, birkaç tane de kare kesilmiş karton alıyorum. Kumaşları kartonlara teyelliyorum. ( Patchwork'un bu aşamasını "Patchwork Öğreniyoruz" başlığı altında anlatmıştım.) Sonra hangi renkleri bir araya getireceğime karar verip elde birleştiriyorum. Elde birleşmezse çok düzgün olmuyor. Kenarına çerçeve olarak diktiğim kumaşın üzerine yorganlama ile motif yapıyorum.



Bu resimlerde daha fazla ayrıntı var.



Ve diğer kareli çalışmam da işte bu gördüğünüz runner. Rengarenk karelerle yaptım bu örtüyü de. Daha önce hemen hemen aynı renkleri sallanan sandalyemin yastık ve minderinde kullanmıştım. İşte resmi...



Bu yastığı ve minderi yaparken hazırladığım karelere birkaç tane daha ekleyerek bu örtüyü hazırladım.



Neşeli, canlı bir örtü oldu. Yazın balkonda sallanan sandalye ile takım olmaz mı?



Birkaç resimle ayrıntıları inceleme fırsatı olsun.



Ben kumaşlarımla, karelerimle uğraşmaya devam ediyorum. Sizlere de rengarenk kumaşlarım gibi rengarenk günler diliyorum.

18 yorum:

  1. çok güzel cıvıl cıvıl renkler süper

    YanıtlaSil
  2. Size helal olsun demek istiyorum. :)
    Sabır işi bunlar. Harika olmuş.

    Ellerine sağlık. Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlıkk bende sabah beri kırkyama modellerine bakıp duruyorum..

    YanıtlaSil
  4. çok güzeller, ellerin dert görmesin :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzeller, ellerinize sağlık. Ben de şu kare kare yapılan kırkyamayı çok seviyorum. Henüz deneme fırsatım olmadı. Sırf oturup bunları yapabilmek için mefruşat kursuna yazıldım. Çok güzeller gerçekten.

    YanıtlaSil
  6. emeğine sağlık başlık ne kadar içten sen severek yapıyorsun en sevdiğim insan tipidir :) Bol kazançlar

    YanıtlaSil
  7. OOoo hepsi de çok güzelolmış ben beğeniyorum patchwork çalışmaları ;)

    YanıtlaSil
  8. Size bir sorum olacak. Yorganlama yaptığınız ip ne tür bir ip acaba? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş.Yaptığı işten zevk almak çok öneml.Yoksa yapılırmı bu uğraştırıcı iş.Eline emeğine sağlık.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. renklerin sultanına ellerine sağlık diyorum çok güzel olmuş canım

    YanıtlaSil
  11. Gönül, hobivakti teşekkür ederim güzel sözlerinize. Çelebi74 kalbin temiz, sen modellere bakarken ben yeni bir şey yayınlayıverdim. Lavanta bahçesi teşekkür ederim yorumuna. lilahandcraft, kare çalışmalar aslında kolay ve zevkli çalışmalar, şekil aynı renklerle oynuyorsun.Yorganlama için ben Gutermann yorganlama ipliği kullanıyorum. Normalden biraz daha kalın, mumlu bir iplik. Eda'cığım severek yaptığım belli oluyor değil mi? Dünyada bir balık, şanslı yorumlarınızla mutlu ettiniz. Örgü çantam bu benzetmeye bayıldım, yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. her giri birbirinden güzel olmuş emeklerine sağlık canım harikasın

    YanıtlaSil
  13. Sevdiğiniz o kadar yansıyor ki ... Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. sen yaparsında güzel olmas mı ..her biri ayrı güzel ..beni patchworka heveslendiren blogların başındasın ...sevgiyle kal ..

    YanıtlaSil
  15. Teşekkür ederim. Yazdığım posttan sonra yorumları okumak ve cevaplamaya bayılıyorum. Buna imkan sağlayan, tüm yorum bırakanlara tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  16. Kırkyama işine bayılıyorum ben de, sizinki de çok çok güzel olmuş, ben elde değil de makine dikişi ile yapmıştım. Ben çok cahilane yaptım bu işi, o nedenle size birşey sormak istiyorum. Yorganlama yaparken araya elyafı koyup astarı da koyduktan sonra örtü tek parça halindeyken mi yapıyorsunuz, yoksa bloglar halindeyken mi yorganlamayı yapıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Melike ben örtüyü bitirdikten sonra bütününe elyaf ve astar koyup yorganlıyorum. Temiz ve düzgün olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil