24 Temmuz 2009 Cuma

Patchwork Öğreniyoruz

Daha önce Sevgili blog dostlarım kelebek ve kitchen witch, patchwork'ün yapım aşamaları ile ilgili sorular sormuşlardı. Ben de hem onların sorularına cevap olması hemde yeni başlayanlara faydalı olması için başlangıçtan bitişine kadar bir patchwork çalışmasını nasıl yaptığımı anlatmak istedim. En baştan söylemem gerek, ben bu konuda ders veya kurs görmediğim için genel kurallardan farklı uygulamalarım olabilir. Bu benim tarzım...



İşte başlıyoruz. Önce malzemelerimizi hazırladık. Kumaşlar, elyaf, toplu iğne ve dikiş iğnesi, makas, iplik, karton. Görülen plastik kalıplar çalışmada kolaylık sağlıyor; ama olmaları şart değil. Benim yapacağım blok 9 kareden oluşuyor. Köşelerdeki kareler iki üçgene, ortalarda kalanlar iki dikdörtgene bölünmüş.



Kartona çizilen, kare, üçgen ve dikdörtgenleri kesiyoruz. Bu kareleri kumaş üzerine koyup, yaklaşık 1 cm. dikiş payı bırakarak kumaşları da kesiyoruz.



Şimdiki aşamada kumaşların ters yüzüne koyduğumuz kartonları kumaşa teyelliyoruz. Yani kumaşın düz tarafı dışta kalacak.



Kartona sarmamız bittikten sonra parçaları birleştirmeye başlıyoruz.



Parçaları ön yüzleri birbirine bakacak şekilde birbirine dikiyoruz.



Kartona sardığımız parçaları şablonumuza göre yerleştirdik. patchwork blokumuz yukarıdaki gibi olacak.



Birleştirirken önce bir kareyi oluşturuyoruz. Yani iki üçgeni birleştiriyoruz, bir kare oluşuyor. Veya iki dikdörtgeni birleştiriyoruz, yine bir kare oluşuyor.



Sonra sıraları oluşturuyoruz. Bizim işimizde bir sıra üç kareden oluşuyor. Yukarıda 1. ve 2. sıranın tamamlanmış halini görüyorsunuz.



Ve üçüncü sırayı da tamamladık.



Şimdi sıraları birbirine ekliyoruz.



İşte bütün blok tamamlandı. Yandaki resim de arkadan görünüşü.



Bu aşamada kartonları çıkarıyoruz. Kumaşı kartona tutturduğumuz teyelleri söküyoruz. Kartonları çıkardık, arkadan daha iyi anlaşılıyor.



Bu aşamada ise yorganlamaya başlıyoruz. Yaptığımız patchwork blokun altına elyafı koyuyoruz. Elyaf, patchwork blokumuzla aynı büyüklükte olmalı. En alta ise astar yapacağımız, yani blokumuzun alt kısmını oluşturacak kumaşı yerleştiriyoruz. Bu kumaşı kenar kısmını kapatma için de kullanacağımızdan , kenarlardan 1 cm. geniş kesiyoruz.



Yorganlamaya başlayabiliriz. Yorganlamada üç katı bir arada dikiyoruz. Çeşitli yorganlama biçimleri var, ben şekillerin birkaç milimetre içinden yorganlamayı tercih ediyorum.



Yorganlama yapıldıktan sonra yakından görünüş...



Şimdi sıra kenarlarda. Kenarları yukarıdaki gibi kıvırıp bastırıyoruz. Bu kısım makinada da yapılabilir. Ama ben genellikle elde yapmayı tercih ediyorum.



İşte bitti. Büyük ya da küçük, bu sıralamayla pek çok patchwork proje gerçekleştirebilirsiniz. Umarım denersiniz. İyi dilekleriniz sevinç kaynağım olacak.

29 yorum:

  1. Harika! Bir kez okulda ders olarak denemiştim ama hoca bile bu kadar iyi anlatamamıştı. Eminim öğrenmek isteyenlere ışık olacaksın;) çok teşekkür ederim bilgilendirmen için. Kolaylıklar diliyorum ve bir de kocaman bir maşAllah diyorum.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. anlatımın çok güzel olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. durubutik, teşekkür ederim. anlatabildiğime sevindim. saniye, senin yorumun benim için önemli, çünkü sende yapıyorsun. sana da yorumun için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel anlatmışsın arkadaşım, çok faydalı olacaktır eminim.
    Ben bu kadar tefferrutlı olduğunu, kartonla birleştirilip sonra da hepsini elde diktiğini bilmiyordum. Gerçekten büyük sabır işi, yaptıklarından dolayı bir kez daha takdir ettim.
    Mutlu hafta sonları, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. teşekkür ederim bizim gibiler, sana da iyi haftasonları.

    YanıtlaSil
  6. merhaba canım
    tatilden döndüm ziyaretine geldim
    nasılsın bu arada yarıntılı anlatımın için teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Gercekten anlatim cok guzel olmus.. Denememem icin hic bir sebep yok. Cok da hevesliyim. Oglusumun nappy cantasini belkide boyle yaparim. Ay neden olmasin.. Ama ondan once kafamda bi proje var. Basladim bile ve bitince blogumda paylasacagim. Esin kaynagim sizsiniz. ;) Tesekkurler...

    YanıtlaSil
  8. haroşa teşekkürler. kitchen witch,beğendiğine sevindim. yaptığın işi paylaşmanı sabırsızlıkla bekliyorum. sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. ne kadar zahmetli bir işmiş. yapanların sabrına bravo doğrusu. Bu işle koca yatak örtülerini yaptığımı hayal bile edemiyorum

    YanıtlaSil
  10. zor ama o yatak örtüsünü yatağa örttüğünde duyduğun keyif de hayal edilemez. teşekkürler yorumun için ada ve deniz.

    YanıtlaSil
  11. İnsanı heveslendirecek kadar güzel anlatmışsın teşekkürler.. Ayrıca cidden sabır işi, sabrına ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. http.belguzaranne.blogspot.com26 Temmuz 2009 13:07

    MERHABA SVGILERLE

    YanıtlaSil
  13. dilevser anlatımı beğenmene sevindim, teşekkürler. benden de merhaba belgüzaranne.

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel şeyler var dikiş sepetinde , gez gez bitiremedim.:)Yine geleceğim,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Bunları yan kolona dersler diye eklesene canım

    YanıtlaSil
  16. çiğdem, stil direktörü teşekkür ederim. stil direktörü iyi fikir ama nasıl yapacağımı bulmam lazım.

    YanıtlaSil
  17. EVET BENCEDE YAN KOLONDA GÖSTERMEN ÇOK İYİ FİKİR :::ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM CEVABIN VE ANLATIMIN İÇİN BENDE SENDEN ÖĞRENDİKLERİMLE BİRŞEYLER YAPMAYA ÇALIŞIYORUM BUGÜN BLOĞUMADA KOYDUM BAK BAKALIM NASIOLMUŞ :::sevgiyle kal:::

    YanıtlaSil
  18. teşekkür ederim kelebek, umarım iyi anlatabilmişimdir. yaptıkların için hemen bloga gidiyorum.

    YanıtlaSil
  19. Simdi bu ogrendiklerimden yola cikarak bi kelebek yapmaya calisiyorum ama kelebegin yuvarlak kanat kisimlarini kartona nasil dondurup tegellicem. kumas kasiyor ya. bunun bi puf noktasi olmali. Nolur gulmeyin.. Dikisten hic anlamam benn.. :((

    YanıtlaSil
  20. çok güzel anlatmışsınız teşekkürler peki yatak örtüsü yaparken yorganlamayı bütün örtüye mi yapıyoruz yoksa tek parçalara mı

    YanıtlaSil
  21. sevgili kitchen witch, yuvarlak kısımları teyellerken kartonun arkasında kalacak kumaşı büzmen gerekiyor.Kumaşın kasmaması için kumaşa makasın ucuyla küçük yırtmaç şeklinde kesikler yapabilirsin. Hatice, yatak örtüsünde yorganlamayı örtünün tamamına yapıyoruz.Ben aşamaların tümünü göstermek için küçük bir parça yaptım.

    YanıtlaSil
  22. canım o kadar iyi anlatmışsın vede çok uğraşmışsın emeğine sağlık şuaralar hiç vaktim yok ama fırsat bulur bulmaz başlayacağımyani inş ramazanda ama hep aklımda olacak

    YanıtlaSil
  23. Evet Ayliz'cim Ramazan'da vakit geçirmek için süper olur. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  24. hanfendi ellerinize sağlık geniş zamanda ayrıntılı gezerim bloğu nefis şeyler bunlar ellerinize sağlık olsun

    YanıtlaSil
  25. BEn de kendi yöntemimle yapmışım :)
    şimdi bu biye ya da yukarda anlatıldığı şekille altıgenmlerin kenarlarını dönmem zor olacak galiba önce içini yorganlıyayım sonra kenarları düşünürüm değil mi :)

    Anlatım süper teşekkürler...

    YanıtlaSil
  26. Evet, önce yorganlamayı bitir, kenarı için hazır biyeler satılıyor veya kendin de yapabilirsin. Biye ile kapatmak senin için daha kolay olur. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  27. Harikasınız, ne iyi geldi de denk geldim buraya, merak ediyordum nasıl yapıldığını, teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. çok güzel anlatmışsınız teşekkürler :)

    YanıtlaSil