25 Eylül 2009 Cuma

Yatak Örtülerim- Yankı'nın Örtüsü



Yeni bir seriye başladım: Yatak örtüleri... Önce oğullarımın sonra da kendi yatağımın yatak örtülerini sizlerle paylaşmak istiyorum. İlk yatak örtümüz büyük oğlum Yankı'nın. Yankı'ya hamile olduğumu öğrendiğimde başlayıp, doğduktan sonra tamamlayabildiğim ilk patchwork yatak örtüm.



Yine tamamını elde yaptım. Asıl örtü yelkenlilerden oluşuyor, üst ve alt kısmınıda farklı aplikelerle tamamlamaya çalıştım. Renkler deniz renkleri... Beyazla kombinlediğim mavi tonları.



Yukarıdaki resimlerde örtünün yastıklı ve yastıksız görüntüsü var. Yastık da işte burada. Yine yelkenli kareyi temel aldım. Etrafındaki beyaz kısmı baklava deseni, elde yorganladım. Yastığı kılıf şeklinde hazırladım. Boyutu kullandığımız yastıklara uygun.



Yatak örtüsünü çekerken Yankı'nın odasından genel bir görüntüyü de ekledim.



Yatağın üzerinde tamamı gözükmediği için açık şekilde görüntüledim. Yatağın üzerine gelen kısmı yelkenli desenli kareler ve boş karelerden oluşuyor. Boş karelerin üzerinde yorganlama ile oluşturduğum desenler var. Deniz kabukları ve deniz yıldızı. Resimlerin üzerine tıklayınca daha iyi gözüküyor.



Yatağın yan tarafına gelen kısımları lacivert-beyaz kumaşla oluşturdum. Üst kısma da yine aplike ile bir güneş kondurdum. Yatak örtüsünün tamamı da ayrı bir manzara gibi oluyor. Denizdeki yelkenlilerin üzerinde güneş parlıyor.



Yatak örtüsünün alt kısmında aplike tekniği ile yaptığım manzara yer alıyor. Klasik deniz fenerini ıssız adaya yerleştirdim. Üzerinde bulutlar, martılar var. Bir de yelkenli yaklaşıyor.



Deniz fenerinin yakından görünüşü burada da var. Yatak örtüsünü oluşturan bloklardan bir tanesini burada inceleyebilirsiniz.

İşte benim ilk patchwork yatak örtüm. Umarım beğenirsiniz. Herkese sevgiler...

15 yorum:

  1. Emeğine sağlık. Çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Dikiş Sepeti harika bir tasarım olmuş o güzel ellerinize sağlık.Detaylara bayıldım..

    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  3. zevkli ve marifetli ..harikasın ..

    YanıtlaSil
  4. Canım ya çok beceriklisin.Maşallah!
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  5. Kuzum ne becerikli hâtunlarsınız.İmreniyorum bu güzelliklere vallahi.Ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
  6. süper birşey bu ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ya ben çok kıskanıyorum boyle çalışmaları, tablo gibi adeta.

    YanıtlaSil
  8. http.//belguzaranne.blogspot.com26 Eylül 2009 23:06

    selam elıne sağlık çok şık olmuş örtu gule gule kulansn

    YanıtlaSil
  9. çok seviyorum işlerinizi.tam benim sevdiğim tarz.dikiş çok büyük bir zevk benim içinde.elde derken tamamımı?kumaşların birleşimi değil dimi.aslında kursuna gidip öğrenmek istiyorum.ama küçük kızım büyüsünde o zamana kadar size sorular sorsam sıkılmazsınız inş.

    YanıtlaSil
  10. Bucanni, Mahperi, Evimin İncileri,kelebek, şanslı, neduk, ada ve deniz,3D1N, belgüzaranne, dolunay 82 hepinize güzel yorumlarınız için ayrı ayrı teşekkürler. dolunay82, sorulardan, paylaşımdan hiç sıkılmam. istediğin kadar sorabilirsin. ayrıca ben de kursa gitmedim. kendi kendime öğrendim herşeyi. sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Bayildim bayildim bayildim.. Ayricada kiskandim kiskandim kiskandimmm..

    YanıtlaSil
  12. offff offfff bu nasıl bir emektir böyle, inanılmazsın harikasın süpersin maşallah yani.

    YanıtlaSil
  13. detaylar çok hoş,
    tasarımda öyle,
    harikasın maşallah,
    severek yaptığın belli,
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Olá amiga!
    Achei encantadora a colcha de barcos. O quarto fica lindo!.Vou guardar a ideia para fazer para meu neto, se for homenzinho.
    Beijos.

    YanıtlaSil