19 Mart 2009 Perşembe

Bir Tane de Keçe Çanta



Çeşitli malzemelerden çanta yapmayı çok seviyorum. Öncelik patchwork çantada; ama örgü, keçe ve makrame ipliğinden çantalarım da var. Bu çanta keçeden olanlara bir örnek. Aslında çanta değil, çantacık... Bu çantayı telefonumu taşımak için yapmıştım. Ama biraz büyük düşünmüşüm. İçine hem telefonu hem de cüzdanı sığdırınca "çanta" oldu.

Üzerindeki motifin örneğini annem çıkartmış. Ben de renk renk ördüm bu motiflerden. Naylon iplikle motifi örüp, yuvarlak kesilmiş kahverengi keçe üzerine kenarlarından diktim. Sonra bu parçanın kenarından yeşil nakış ipliği ile tığla sık iğne geçtim. Tamamlanan motifi doğal renkli keçeye tutturdum. Altına bir boncuk ve doğal kıldan bir püskül ekledim. (Püskül hazır alındı)

Çantayı birbirine yanlarından ve altından tutturulmuş iki keçe parça oluşturuyor. İki parçanın çevresini tığla sık iğne geçtim. Sapını aldığım hazır deri şeritle yaptım. Keçeleri kare kare kesip ; bir boncuk, bir keçe, bir boncuk, bir keçe.... şeklinde ipe dizdim. Sapa bağladım. Bir hareket geldi sanki çantaya.





Çantanın hikayesi bu . Aynı motifi kullanarak , iğne oyası ve kurdeleden yardım alarak bir de kolye yaptım. Ama teyzeme hediye gittiği için fotoğrafı yok. Fotoğraflayayım sizlerle paylaşırım.

2 yorum:

  1. desen ldukça egzotik olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, aslında resim pek iyi değil. Çanta gerçekte daha güzel. Resim olayına kesinlikle bir çare bulmam gerekiyor. sevgiler

    YanıtlaSil