16 Ağustos 2009 Pazar

Kurdele nakışı tablo



Annemin evinin duvarını süsleyen bir kurdele nakışı tabloyu sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu da önceki yazımda yer alan brezilya nakışı gibi küçük bir işleme. Ama küçük olması ayrıntılı ve özenli olmasına engel olmamış. Annem bu işlemeyi ipek kurdelelerle yapmış. Laf aramızda ben ipek kurdelenin duruşunu bir başka buluyorum. Bu işlemede çiçekler ve yapraklar ipek kurdele, sepet ve sepetin sapı ise organze kurdele.



Yapılışları farklı çiçekler var bu işlemede. Bordo ve koyu pembe olan büyük çiçekler, toz pembe papatyalar ve mavi mine çiçekleri. Yapraklar da iki ayrı teknikle işlenmiş. Sepetin işlemesinde de temel bildiğimiz sepet örgüsü.



Annem diye söylemiyorum ama annem bu işi güzel yapıyor. Bu işlemeyi çerçeveleterek duvarına asmış. Evin her tarafı ya kurdele nakışı ya da brezilya nakışı zaten. Annemin evine böylesi yakışır diye düşünüyorum.

7 yorum:

  1. Annenizin eline sağlık,güzel ve zevkli bir işleme olmuş.İpek kurdele konusunda ben de aynı fikirdeyim.Kesinlikle duruşu ve renklerinin doğallığı farklı.

    YanıtlaSil
  2. anneciğin pek zevklı masallah harıka canım bu da

    YanıtlaSil
  3. Ben de evimi donatırdım bilseydim yapmayı.Çok zarif oluyor çook.

    YanıtlaSil
  4. Öyle zarif ki. Tahminime göre onu yapan eller de çok zarif bir hanımafendiye ait. Annenizin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. İpek kurdela fotoda bile farkını belli etmiş,annenin ellerine sağlık canım,harika görünüyolar...

    YanıtlaSil
  6. bu kurdale nakışına bayılıyorum.
    çok şirin aynı zamandada çok şık.
    hayırlı haftalar

    YanıtlaSil
  7. Annenizin hayranıyım.
    Analı kızlı yaptıklarınıza bayılıyorum, harika olmuş.

    YanıtlaSil